I Love Kythera
Imagine Kythera

Cave Aghia Sophia, Mylopotamos!

0

for english scroll down

Το ilovekythera.com παρουσιάζει, ένα φωτογραφικό αφιέρωμα, από το σπήλαιο Αγία Σοφία, στον Μυλοπόταμο.

Το Σπήλαιο μοιάζουν να το φυλάνε οι ολόσωμες μορφές της Παναγίας, του Χριστού, του Ιωάννη του Προδρόμου, του Οσίου Θεοδόσιου του Κοινοβιάρχη, της Αγίας Σοφίας και των τριών θυγατέρων της, του Οσίου Θεοδώρου. Έχουν ζωγραφιστεί στο πέτρινο «τέμπλο» της εισόδου του από τον 11ο αιώνα, με τη μέθοδο του φρέσκο. Πριν μπείτε στο κυρίως μέρος του Σπηλαίου θα δείτε επίσης τον ναό της Αγίας Σοφίας που φτιάχτηκε το 1875 από τους κατοίκους του Μυλοποτάμου.

Το σπήλαιο έχει 10 αίθουσες με πανέμορφους σταλακτίτες και σταλαγμίτες που έχουν διάφορα ονόματα όπως: Λουτρά της Αφροδίτης, αίθουσα του Κεχριμπαριού, (με σταλακτίτες σε κόκκινες αποχρώσεις λόγω του σιδήρου), Πλάκα, αίθουσα των Κυπαρισσιών ή του θρόνου, Σαγόνια του καρχαρία, Χταπόδι. Αρχικά πίστευαν ότι το σπήλαιο ήταν συνέχεια του Σπηλαίου του Διρού. Φήμες θέλουν να έχει κρύψει μέσα του τους θησαυρούς του ο πειρατής Μπαρμπαρόσσα, ενώ χρησιμοποιήθηκε σε διάφορες εποχές ως κρησφύγετο. Είναι ηλικίας περίπου 4 εκατομμυρίων ετών. Εξερευνήθηκε το 1930 από τον Γιάννη Πετρόχειλο και χαρτογραφήθηκε το 1970 από τη σύζυγό του Άννα. Έχει εμβαδόν 2.200 τ.μ. και η τουριστική διαδρομή είναι 270 μ.

Μπορεί να σου αρέσει κι αυτό

Στο σπήλαιο έχει παρατηρηθεί το ισόποδο Kythironiscus Paragamiani.

Το σπήλαιο παράγει ακόμη σταλακτίτες και σταλαγμίτες.

Φωτογραφία Δημήτρης Μπαλτζής

Χάρτης 

Ilovekythera.com presents a photographic tribute from the cave of Agia Sofia to Mylopotamos.
The cave is resembling the full-bodied figures of Virgin Mary, Christ, John the Baptist, Holy Theodosius, Hagia Sophia and her three daughters, Saint Theodoros. They have been painted in the stone ‘temple’ of its entrance from the 11th century, using its fresh method. Before entering the main part of the Cave, you will also see the church of Agia Sophia, built in 1875 by the inhabitants of Mylopotamos.
The cave has 10 halls with beautiful stalactites and stalagmites that have different names such as: Aphrodite Baths, Amber Hall (with stalactites in red shades due to iron), Plaka, Cypress or throne room, Shark Jaws, Octopus. At first they believed that the cave was a continuation of Diros Cave. Rumors want to hide in his treasures the pirate Barbarossa, and it was used in various seasons as a hideout. He is about 4 million years old. It was explored in 1930 by Yannis Petrohilos and was mapped in 1970 by his wife Anna. It has an area of ​​2.200 sq.m. and the tourist route is 270 m.
In the cave, the Cythironiscus isopod has been observed.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.